torsdag 14 december 2017

Here I am!

Jag kan idag konstatera att det är populärt med att driva ekonomibloggar, speciellt bloggar med fokus på aktier. Det finns flera väletablerade aktiebloggar där ute som har inspirerat mig, och fått mig genuint intresserad av aktiebörsen. Utan dem hade jag antagligen inte varit där jag är idag, målmedveten angående min ekonomi och mitt framtida liv. Men varför ska även jag börja blogga om aktier?


Jo, jag haft sedan en kortare tid också velat blogga om hur det går för mig på börsen, dela med mig av mina åsikter, och även dela med mig av den information jag idag sitter på! Då aktier är något jag brinner för (och något jag gärna pratar väldigt mycket om med min omgivning) har jag nu bestämt mig för att komma till skott med en egen blogg.

Syftet är som sagt att blogga, och då frekvent. Imorgon har jag tänkt att skriva en kortare analys om den enda aktien jag för närvarande har i min portfölj, nämligen TC Connect!

Följ mig gärna på twitter, @ByggherrenBlogg.

//Byggherren

2 kommentarer:

  1. Riktigt härligt att följa din blogg. Tror säkert att du kommer att uppnå en portfölj som delar ut 250 kr i månaden under 2018.

    Har du någon fundering om just utdelningsinvesteringar kan du gärna vända dig till mig då jag bloggat om det ett rätt bra tag :)

    All lycka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket KTM! Jag har satt 250kr i månaden som första steg, vi får se vad 2018 har att erbjuda!

      Radera